091116


GODMORGON!

Håller på i köket och förbereder frukost. Kan inte bestämma mig för vad jag skall ha för pålägg, haha...
Sedan blir det av till stan en sväng, alltid lika roligt! Har ju inte ens börjat fundera på vad jag skall köpa för julklappar... Dags att börja tänka på det nu... Däremot har jag börjat kolla på en ny almanacka... Det tycker jag alltid är roligt att köpa... Fråga mig inte varför :)

Hoppas jag hinner ladda upp lite bilder sen!

Började förresten läsa The Secret igår kväll, verkar helt okej än så länge... Får se om jag får ut nått av den... Men något lär man ju sig alltid.

KRAM♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sorry för sent svar. Har alldeles missat din fråga. "Hur gör man en snygg header".



Jag har valt ut mina favoritbilder och sedan lagt upp dem i photoshop där jag har klippt till dem och sedan öppnat ett nytt "blad" där jag lägger in alla bilder som jag vill ha dem. Därefter spara och klart. Har du inte photoshop så vet jag att det finns gratisversioner av liknande program. Googla på det. För att lägga in dem på din blogg så gå in på stilmall och leta reda på detta stycke:



#header {

margin:0px;

background: #FFFFFF url(http://hannafialotta.blogg.se/images/2009/nyheader_49320170.jpg) no-repeat center;

padding: 26px 12px 0px 120px;

height: 500px;

width: 680px;

}



För att få in din bildadress på samma ställe så välj (skapa) ny bild, leta upp bilden du vill använda. Välj 1000 och och ladda upp bild. Klicka sedan på bilden och och kopiera adressen som står i webläsarens adressfönster. Den ska du kopiera in på samma ställe i mallen ovan. Beroende på vilken stilmall du har kan det skilja lite. Men det är bara att prova sig fram. Välj sedan spara.

2009-11-16 @ 10:43:01
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Hej!



Hur är det? =)

2009-11-16 @ 12:38:40
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0